Canon EF 100mm f/2.0 USM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EF 100mm f/2.0 USM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Katrien 13-12-2019

Scherpe portretlens

Geschreven voor: Canon EF 100mm f/2.0 USM

Ik heb deze lens onlangs aangekocht bij Kamera Express en gebruik hem op een Canon 60d.
Aangekocht om een lichtsterkere lens te hebben o.a. om turnwedstrijden te fotograferen.
Omdat de eerste wedstrijd nog moet komen heb ik de lens al uitgetest in een manège met veel betere foto's als resultaat dan een zoomlens met f4 en meer.
Portretten zijn mooi scherp en op f2.0 een heel mooie bokeh.
Tot hiertoe kan ik als enige minder puntje geven dat er geen beeldstabilisatie is.

Pluspunten

• scherp
  • mooie bokeh
  • f2.0
  • compact

Minpunten

• geen beeldstabilisatie

rort 17-01-2015
Geschreven voor: Canon EF 100mm f/2.0 USM

In gebruik op een Canon 6D (fullframe). Dit objectief levert zeer mooie beelden. De scherpte, kleur, contrast... allemaal prachtig. Het bokeh (onscherpte van de achtergrond) is zeer mooi. De scherpstelling is vrijwel onmiddellijk. Als landschaps- , maar vooral als portretlens ideaal als je hoge eisen aan de beeldkwaliteit stelt. Bedenk echter twee dingen:
De scherpte wordt vooral bepaald door de sluitertijd. Trager dan 1/125 is gevaarlijk, tenzij op statief.
Misschien is niet iedere gefotografeerde blij met de ongekend scherpe portretten die dit objectief aflevert...